جازادكو
نحو آفاق أوسع!
شركة جازادكو لديها رؤى واسعة، ونظرة مستقبلية، نحو التطوّر والتنمية. بدأت الشركة في بعض المجالات، ومن ثم توسعت بشكل كبير لتشمل عدة مجالات أخرى. حيث تتميز أنشطة الشركة بتنوعها في عدة مجالات حيوية وحققت جازادكو نتائج وإنجازات كبيرة في مجال الاستزراع المائي و القطاعات الزراعية والصناعية والعقارية. كما تحرص جازادكو على تعدد مصادر الدخل من خلال الاستغلال الأمثل لموارد الشركة. مع التركيز على الاستثمار في مشاريع ذات جدوى اقتصادية تدعم مركزها المالي وتُحقق قيمة مضافة إلى محفظتها الاستثمارية.
التحدي:
توسع الشركة واستكشافها لآفاق استثمارية جديدة، يتطلب هوية حديثة تتناسب مع توجه الشركة الطموح، ويمكن أن يتمحور لعدة أشكال ليتناسب مع مدى أوسع للقطاعات الاستثمارية.
استراتيجية العمل:
بدأ فريق الاستراتيجية في العمل على استراتيجية هوية جديدة، بدءًا بتحديد شخصية الشركة الجديدة واختيار لغة الصوت وآليات التواصل المناسبة، وبناءً على الاستراتيجية الجديدة عمل فريق التصميم على عدة خيارات للهوية البصرية. بالإضافة إلى تطوير دليل الهوية والذي انعكس على كافة التطبيقات الرقمية والمطبوعة لضمان تنفيذه بالشكل الصحيح.
إطار العمل:
- بناء استراتيجية العلامة التجارية بما يناسب توجهها المستقبلي.
- تطوير وبناء دليل شامل للهوية البصرية الجديدة.
- تصميم الهوية البصرية وتطبيقاتها الرقمية والمطبوعة والإعلانية.
- عكس مكانة العلامة التجارية على كافة التطبيقات الرقمية والمطبوعة.
JAZADCO
To a wider horizon ..
JAZADCO has a broad vision and a future outlook towards development … The company started in some areas then expanded greatly to include several other areas. Where it is characterized by the most active. The company diversifies in several vital fields and JAZADCO has achieved great results and achievements in the field of aquaculture, agricultural and real estate sectors. JAZADCO is also keen on multiplying the sources of income through the optimal utilization of the company’s resources. Focusing on investing in projects with economic feasibility that support its financial position and add value to its portfolio
Investment.
And the ambition will not stop
the challenge:
- The company’s entry into new investment sectors requires a new identity and the old identity does not fit the company’s new direction.
- The old identity is deterministic and suited to very specific sectors.
- Administrative change within the company and the desire to explore new investment horizons.
Business strategy:
Work was done on the identity strategy to define the new company’s personality and choose the terminology and the appropriate communication mechanisms. And then several visual identity options for the were worked on. The team also worked on the identity guide and then reflected it on all digital and print applications to ensure its correct implementation.
Framework:
- Meshbak worked on building the brand’s strategy to suit its future direction.
- Developing and building a new visual identity guide for the new identity in a detailed and integrated way.
- The visual identity guide for the new identity has been developed and built in an integrated detailed manner.
- Reflecting the trademark on all digital and print applications.