راحة لخدمات العمالة المنزلية
ريّح بالك مع راحة
كلنا نبحث عن أكثر الطرق راحةً لنا ولمن نُحب، وهنا يأتي دور راحة في تقديم خدمات بخياراتٍ مرنة توفر الراحة للمستخدمين، من ربّات المنزل أو الموظفين والموظفات وأطفالهم، وحتى كبار السن وخدمات المناسبات، ولإبراز هذا التميّز كانت الحاجة لشراكةٍ إبداعية مع مشبك لتعزيز الصورة الذهنية لراحة عند جمهورها وبين منافسيها.
التحدي:
كثرة المنافسين المشابهين لراحة في خدماتهم مما يشكل تحدي في الوصول للجمهور المحلي، بالإضافة إلى التنافسية العالية في القطاع القائمة على السعر والحاجة لبناء صورة ذهنية واضحة وثابتة أمام العملاء.
استراتيجية العمل:
بدأ فريق مشبك بدراسة وتحليل الوضع الحالي لراحة على منصات التواصل الاجتماعي، ومن ثم بناء خطة محتوى تناسب الهوية وتوجهاتها وجمهورها، وهذا عبر توحيد نبرة الصوت وتحديد أنواع المحتوى المناسبة، كما عمل الفريق الإبداعي على بناء توجه فني للتصاميم الرقمية لتوحيد شكل التواصل وتعزيز الصورة الذهنية لراحة، بالإضافة لتصميم المنشورات على مختلف منصات التواصل الاجتماعي بصورٍ حية تحقق أهداف الرسائل التواصلية للهوية وتعزز علاقتها بجمهورها المحلي.
إطار العمل:
- بناء التوجه الفني.
- تطوير المحتوى الرقمي.
- تطوير التصاميم على منصات التواصل الاجتماعي.
- تقديم مقترحات تسويقية لتعزيز التواجد الرقمي.
Put Your Mind At Ease With Raha
We all want comfortable days for ourselves and those we love. Here Raha’s role begins by offering flexible home and events services for housewives, employers, children, and even elderly people. A competitive advantage we work to highlight and enhance as a creative partner for Raha. We have one goal in our minds: to build a resonating mental image for Raha among its target audience and competitors.
:Challenge
The high level of competition in Raha’s sector that demands attractive prices and a clearly defined mental image among customers.
:Business Strategy
Meshabk’s team began by studying and analyzing Raha’s current position on social media platforms. Then, we built a comprehensive content plan aligned with Raha’s identity, direction, and audience. This included unifying the tone of voice and identifying relevant content styles.
To ensure that word and image are cohesive, the creative team built an art direction for digital designs aimed at unifying Raha’s communication and enhancing its mental image. This was followed by designing social media publications in a way that achieves Raha’s communication messages and strengthens its relationship with the local audience.
:Framework
- .Building the art direction
- .Developing digital content
- .Developing social media designs
- .Marketing consulting