loading

أظهر المعلومات

© Meshbak 2023
Saudi Arabia, Riyadh

إعلان جاهز | عطه ميوت

جاهز عطه ميوت في مواقف الحياة اليومية، حين تكون مندمجًا في اجتماعٍ ما أو تشارك أصحابك...

تفاصيل

إعلان جاهز - عطه ميوت

جاهز

عطه ميوت

في مواقف الحياة اليومية، حين تكون مندمجًا في اجتماعٍ ما أو تشارك أصحابك جلسةً لطيفة أو تستمتع بالجلوس في محاضرة صباحية في بداية يومك،وينغِّص عليك نداء الجوع المستمر انغماسك، وش تسوي؟

نقول لك في مشبك، وببساطة شديدة، #عطه_ميوت.

كان هذا شعار حملتنا مع عميلنا المنقِذ، الذيب، جاهز، الذي يتميز عن منافسيه بسرعة الخدمة وجودتها، والتي جعلته بطلًا مُنقذًا من حالات الجوع المحرجة.

التحدّي:

كثرة المنافسين في قطاع تطبيقات توصيل الطعام والحاجة لفكرة إبداعية ورسالة واضحة تُبرز وتُعزّز أفضلية تطبيق جاهز من بين المنافسين. فالحصول على طعام من جاهز، بسهولة وسرعة وضع الجوال على “ميوت”.

 

استراتيجية العمل:

بحثنا في مشبك عن فكرة تعكس ميزة تطبيق جاهز وإظهاره كجزء مهم في الحياة اليومية باعتباره حل سريع ومُنقذ وقت الجوع بسرعة توصيله وجودة خدماته. فتم اختيار الفكرة ومشاهدها وفقاً لفهم بصيرة عميل جاهز الذي قد يداهمه الجوع فيها بشكل مباغت.

 

وجسّدنا هذه الفكرة بفيديو من عدة مشاهد تم فيها تمثيل الجوع كحالة شعورية تداهم الشخص وتشتت أفكاره سواء كان في المكتب أو في المنزل أو في الملعب. الجوع ليس صديقك المفضل فهو أولاً يفاجئك في وقت لم تكن مستعداً له فيه، وثانياً يشتت أفكارك ويداهم ثباتك حتى تفقد تركيزك.  الحل بكل بساطة هو أن تدعه يصمت بطلبك لوجبتك من تطبيق جاهز. 

إطار العمل:

  • تطوير الفكرة الإبداعية والرسالة التواصلية
  • بناء المشاهد والنصوص المصاحبة والسيناريو
  • تطوير التوجه الفني الخاص بالإعلان
  • اختيار الموسيقى / المؤثرات الصوتية والبصرية
  • إدارة المشروع والإشراف على شريك الإنتاج 
  • تصوير وإنتاج الإعلان 
  • تجهيز الإعلان للنشر 

 

Jahez

Mute it

In daily life situations, when you’re attending a meeting, talking cheerfully with your friends, or enjoying sitting in a morning lecture, and the constant call of hunger disturbs your moment, what do you do?

 At Meshbak, we simply tell you, #mute_it

This was the slogan of our campaign with our savior client; Jahez, who is distinguished from his competitors by his fast and high quality service, which made him a hero savior from embarrassing starvation situations.

 

The challenge:

The large number of competitors in the food delivery applications sector and the need for a creative idea and a clear message that highlights and enhances the advantage of a ready application among competitors, because always your food is ready with ready.

 

Work strategy:

  • We searched at Meshbak for an idea that would reflect the advantage of the application and make it an important part of everyday life as a quick and hunger-saving solution with fast delivery and quality of service.
  • We illustrated this idea in a video of several scenes in which hunger was represented as an emotional state that overwhelms a person and disperses his thoughts, whether he is in the office, at home, or in the playground. Hunger is not your best friend, it first surprises you at a time when you were not ready for it, and secondly it distracts your thoughts and raids your stability until you lose your focus. The solution is simply to let him shut up by ordering food from a takeaway app.
  • The scenes were chosen according to an understanding of a ready-made client’s insight into which he might suddenly become hungry.

Framework:

  • Develop creative ideas and communicative message
  • Building scenes/scripts
  • Develop the technical direction of advertising
  • Choice of music/sound effects
  • Advertising photography and production

إعلان عطه ميوت – جاهز

قم بتنزيل هذا المستند
أدخل عنوان بريدك الإلكتروني لتنزيل هذا المستند