جابها ذيب
هل سبق وتخيّلت وأنت بين طُرق السعودية أن ترى سيارة كهربائية تشاركك الطريق؟
هذا الحُلم صار واقع، لأن جابها ذيب، وليست بغريبة عليه كشركة سبّاقة دومًا في مواكبة تطورات العصر السريعة وتوفير الحلول المبتكرة لترتقي بطموح الوطن ورؤيته.
في مشبك كان لنا الفخر بمشاركة ذيب هذا السبق وتطوير فكرة الإعلان عن تدشين أول أسطول سيارات كهربائية من نوع لوسيد إير.
التحدي:
عدم معرفة الجمهور العام بسيارة لوسيد إير بشكل كافٍ، بالإضافة إلى صعوبة تقبّلهم لتجربة السيارات الكهربائية خوفًا من السلبيات وعدم وعيهم بجودة السيارة ومزاياها.
الاستراتيجية:
بدأ فريق مشبك بالبحث والاستكشاف وتحليل الفئات المستهدفة بهدف تحديد الاستراتيجية المناسبة وطرق عرض الفكرة وكيفية العمل عليها، مما ساعدنا على تطوير الفكرة الإبداعية بما تتضمنه من ابتكار اسم الحملة وكتابة سيناريو الإعلان وتحديد مشاهده، كما تابع فريق مشبك العمل على المشروع بإنتاج الإعلان والإشراف على كل تفاصيله حتى حقق 2.5 مليون مشاهدة على منصات التواصل الاجتماعي.
إطار العمل:
- تطوير الفكرة الإبداعية.
- تطوير شعار الحملة اللفظي وصياغة رسالتها.
- تطوير النص والسيناريو.
- بناء المشاهد المصاحبة.
- اختيار الموسيقى والمؤثرات الصوتية والبصرية.
- تصوير الإعلان والإشراف على عملية إنتاجه.
- تجهيز الإعلان للنشر بالاقتطاعات المناسبة.
.Theeb Rent A Car Co
Theeb made it
?Have you ever imagined Saudi Arabia with electric cars all around you
Imagine it no more; Theeb makes it real. Theeb is a proactive company that always brings the newest in the industry and provides innovative solutions to meet Saudi Arabia’s ambition and vision
In Meshbak, we are proud to share with Theeb this exciting moment by creating the TVC creative direction to spread the news: launching the first electric cars (Lucid Air) fleet
:Challenge
The target audience lacks information about Lucid Air and its powerful features. In addition, their status quo bias may prevent them from enjoying the new experience of driving an electric car
:Strategy
In order to create the strategy and creative direction, Meshbak team first researched, discovered and analyzed the target audience. This helped us develop the creative concept, including the campaign name and TVC scenario. In addition, Meshbak team supervised all project stages, including production. As a result, the TVC has 2.5 million views across social media platforms
:Framework
- .Conducting marketing research
- .Building creative strategy
- .Developing the creative concept
- .Creating the campaign’s name and message
- .Developing the TVC scenario
- .Building the TVC scenes
- .Choosing the TVC music, sound & visual effects
- .Filming the TVC and supervising its production process
- .Optimizing TVC for social media