وناسة المناسبات ما لها إلا ونيس
أول تحدٍ يواجهنا عند التفكير في مناسبةٍ ما «كيف أجهّز المناسبة من الألف للياء؟» وتبدأ رحلة التنقّل من تطبيقٍ لآخر.. بين الأكل والضيافة وإعداد المكان بالديكور المناسب. ماذا لو اكتشفت تطبيقًا يختصر عليك هذا التشتت؟ ونيس يجمع كل ما نحتاجه مهما اختلفت المناسبة في مكانٍ واحد.
جاءت شراكتنا معه تسويقيًا وإبداعيًا بهدف إبراز هذه القيمة التنافسية.
التحدي:
الترويج لمنصة حديثة في فكرتها وتواجدها رقميًا في ظل استقلال مزودي الخدمة وتقديم خدماتهم على منصات التواصل الاجتماعي.
استراتيجية العمل:
بدايةً، عقد فريق مشبك ورشة استكشافية مع فريق العمل في «ونيس»، وذلك للتعرف على شخصية العلامة التجارية ونبرة الصوت، بالإضافة إلى إجراء بحث تسويقي لدراسة فئات الجمهور المستهدف للاتفاق على منهجية موحّدة تُبنى على أساسها استراتيجية التواجد الرقمي والحملات التسويقية، تبع هذه الخطوة تطوير التواجد الرقمي بما يشمله من تصاميم وتوجّه فني واستخدام أنواع مناسبة من المحتوى على منصات التواصل الاجتماعي، ثم المتابعة الشهرية بإعداد تقارير الأداء للحسابات، بهدف ضمان فاعلية التواجد الرقمي واستمراره.
إطار العمل:
- استراتيجية التواجد الرقمي
- تطوير المحتوى والتصاميم الخاص بالشبكات الرقمية
- دعم الهوية
- إدارة الحساب والنشر والردود وخدمة العملاء الرقمية
- الحملات التسويقية
- الدعم الفني والاستشارات التسويقية
Wnees
Every event is joyful with Wnees
Planning an event from A to Z is always a challenge. Long journey of viewing many apps to book the right food, hospitality, and decoration options. But what if there was an app that made this journey easier for you?
This is what Wnees is all about; it connects you with all your event needs in one place. Meshabk worked as a creative and marketing partner with Wnees to highlight and enhance this competitive advantage.
Challenge:
To promote a new platform in terms of digital presence and the concept of combining the service providers since they already present their services on social media independently.
Business Strategy:
Meshbak’s team started by holding an exploratory workshop with the Wnees team to better understand the brand’s personality and tone of voice. Through marketing research, we studied target audience segments and built a unified methodology on which we based the digital presence strategy and marketing campaigns. The next stage was development. We developed Wnees’ digital presence including designs, art direction, and content styles that reflect and enhance Wnees’ personality. A monthly follow-up was conducted by preparing reports on the digital presence’s performance, to ensure its effectiveness.
Framework:
- Building digital presence strategy
- Developing social media content
- Designing social media content.
- Supporting the Wnees brand.
- Managing social media accounts and responses.
- Creating marketing campaigns.
- Providing technical support and marketing consulting.
- Issuing monthly/quarterly reports on social media performance.