مجتمعات حيوية مبتكرة
بإيمانها أن الأماكن الرائدة هي التي تعزز شغف الإنسان وتثري تجربته الشخصية، انطلقت الشركة المختصة في التطوير العقاري “كادن” نحو مهمتها في إنشاء بيئات ومجتمعات حيوية متكاملة تواكب المستقبل وتعزز مختلف جوانب الحياة من عملٍ وصحةٍ وترفيه.
في مشبك، عملنا رفقة “كادن” كشريكٍ إبداعي بتطويرنا لحملة إبداعية متكاملة تعرّف بها وبقيمها ورؤيتها.
التحدي
تستهدف كادن الجمهور العام الذي يبحث عن وجهاتٍ تعزز نمط حياته، بالإضافة للموظفين ورواد الأعمال الذين يبحثون عن بيئة تدعم التواصل والابتكار، لذا كان التحدي تطوير حملة إبداعية واحدة برسائل تواصلية متعددة توجّه لكل فئة مستهدفة.
استراتيجية العمل
بدأنا العمل بتطوير الفكرة الإبداعية للحملة، والتي قُدّمت بعد بحوثٍ تسويقية متخصصة وتحديد الأهداف والجمهور. شملت هذه المرحلة تطوير المشاهد والإشراف على الإنتاج.
في المرحلة التالية رسمنا منهجية التواصل مع أصحاب المصلحة والجمهور المستهدف، وطورنا الرسائل التواصلية وخطط النشر والتنفيذ. ثم بدأت مرحلة الإبداع، والتي شملت تطوير تصاميم الحملة ومحتواها الإبداعي وتفعيل لحملات البحث. توّجنا تلك الجهود بإطلاق الحملة ورصدها وتحقيقها للأهداف.
إطار العمل
- تطوير الفيديو الإبداعي.
- بناء الحملة التسويقية.
- تطوير المحتوى الإبداعي للحملة.
- إطلاق الحملة وتنفيذها وإعداد تقاريرها.
الإحصائيات
- 9,033,851 ظهور
- 9,251,597 مشاهدة
- 44,334 زيارة للموقع
- 21,000 تفاعل
Vibrant and Innovative Communities
Kaden Investment, guided by the principle that outstanding places are crafted with a focus on people, is progressing in creating integrated, lively, and forward-looking communities that improve various life facets such as work, health, and entertainment. As a creative ally, Meshbak rolled out a comprehensive creative campaign for Kaden, designed to increase awareness about the firm’s objectives and values.
The Challenge
Kaden’s target audience is diverse, ranging from the general public looking for lifestyle-enhancing locations to employees and entrepreneurs in search of workplaces that promote communication and innovation. The challenge lay in creating a unified creative campaign that delivered customized communication messages to each distinct group.
Work Strategy
We started by crafting the campaign’s creative concept, guided by specialized marketing research to define goals and target audiences. This phase involved developing the scenes and then overseeing production.
Next, we formulated a communication strategy for stakeholders and target audiences, establishing messaging, and laying out plans for publishing and implementation. Subsequently, we initiated the creative phase, developing designs and creative content, as well as activating search campaigns functionalities.
After these preparations, we launched the campaign.
Framework
- Developing a creative campaign video
- Building a marketing campaign plan
- Developing the campaign’s content
- Launching the campaign, execution, and reporting
Statistics
- 9,033,851 impressions
- 9,251,597 views
- 44,334 site visits
- 21,000 engagements