سيجما للدهانات
20 عامًا من الابتكار والريادة
بدأت سيجما بفكرٍ مُلهم وأيدٍ خبيرة لتكون علامة رائدة في الدهانات، تقدم مجموعة واسعة من المنتجات عالية الجودة، وتلتزم بتوفير حلول مبتكرة للمشاريع والمباني على اختلاف تصاميمها ومساحاتها.
برز دور مشبك كشريك إبداعي في إبراز القيمة التنافسية لسيجما عبر تعزيز التواجد الرقمي على كافة المنصات.
استراتيجية العمل
بدأ فريق مشبك بالبحث وتحليل الوضع الحالي لحسابات سيجما على منصات التواصل الاجتماعي، ثم انتقل بعدها لحصر الجهات المشابهة والمنافسين للتعرّف على تموضع سيجما بينهم، ثم وفقًا للنتائج، طوّر الفريق خطة محتوى شهري تعزز تواجدها الرقمي وترفع الوعي بها بما يتفق مع أهدافها ورؤيتها، ثم انتقل الفريق لمرحلة التفعيل عبر تطوير المحتوى والتصاميم الإبداعية مع التركيز على التنوّع في المحتوى ليشمل التعريفي، الإثرائي، والتفاعلي للتواصل مع جمهور سيجما وتمييزها عن العلامات المشابهة لها في المجال.
إطار العمل:
- تطوير دليل إرشادي مبسّط للهوية.
- تطوير المحتوى الرقمي والتصاميم.
- تطوير وتنفيذ المحتوى التفاعلي.
Sigma Paints
20 Years of Innovation and Leadership
Sigma Paints began with an inspiring vision and expert hands, becoming a leading brand in paints. It offers a wide range of high-quality products and is committed to providing innovative solutions for projects and buildings of all designs and sizes.
Meshbak has emerged as a creative partner in highlighting Sigma’s competitive value by enhancing its digital presence across all platforms.
Work Strategy:
The Meshbak team began by researching and analyzing the current status of Sigma’s social media accounts. They then moved on to identify similar brands and competitors to understand Sigma’s positioning among them. Based on the results, the team developed a monthly content plan to enhance its digital presence and raise awareness in line with its goals and vision. The team then moved to the implementation phase by developing creative content and designs, focusing on content diversity to include informative, enriching, and interactive content to engage Sigma’s audience and differentiate it from similar brands in the field.
Framework:
- Developing a brand board for the art direction.
- Developing digital content and designs.
- Developing and implementing interactive content.