فــاء
الرياضة صارت بالبيت
فاء سبورتا هو متجر إلكتروني للصحة واللياقة البدنية، يأخذ بيدك ليساعدك في تحسين نمط حياتك، باستيراده لعلامات تجارية عالمية موثوقة بجودة عالية وتُختار لك بعناية.
التحدي:
كيف يمكن أن نرفع الوعي لدى العملاء بجودة منتجات وتوفرها عبر متجر إلكتروني؟ كيف يمكن أن نزيد القاعدة الجماهيرية ونكتسب عملاء أكثر لمتجر فاء؟
كيف نبني استراتيجية تواجد رقمي تساعدنا على الوصول للعملاء؟ وما الذي يفتقده متجر فاء لتكتمل تجربة العميل في المتجر؟
استراتيجية العمل:
بدأنا بالبحث عن جهات مشابهة لنفهم تواجدهم وما الطريقة الأفضل لعرض المستلزمات الرياضية في المواقع الإلكترونية، وبناءً على نتاج بحثنا انتقل فريق الاستراتيجية إلى بناء استراتيجية التواجد الرقمي لمنصة فاء بشكل متكامل والتي تتضمن خطة العمل التي تهدف لتدريج الوصول للجمهور، وعمل الفريق الإبداعي على كتابة الأفكار الإبداعية وتطويرها للحملات التسويقية والترويج عن منتجات المتجر لجذب الجمهور المستهدف، بالإضافة إلى عمل فريق التصميم على التصاميم الإبداعية لمنصات التواصل الاجتماعي التي تستعرض عروض ومنتجات وعلامات المتجر الشهيرة في مجال الرياضة بشكل يعكس روح مجالها الرياضي.
إطار العمل:
- بناء استراتيجية التواجد الرقمي
- إدارة حسابات التواصل الاجتماعي (تطوير المحتوى، التصميم، وإدارة الردود والنشر)
- الترويج للمنتجات ومزايا المتجر من خلال قنوات رقمية تسويقية
- حملات إبداعية تسويقية والترويج لها بالعروض والكوبونات الترويجية
- حملات التخفيضات الموسمية
FA’A
Workout at home
FAA is a health and fitness eCommerce, take you by your hands to help you advance your lifestyle, by importing carefully selected international reliable brands.
Challenge:
How can we raise the clients awareness of the products availability and quality on the websites? How can we increase the fanbase and gain more customers for FA’A?
How to build a digital strategy that enables reach of customers? And what does FA’A lack to meet the completion of user experience?
Work strategy:
We started searching for Benchmarks to understand their strategy and the perfect way to exhibit sport supplies on the websites. Based on the results, the strategy team moved on completely building the digital strategy for FA’A including the project’s plan that aims to scale the reach of the audience. Our creative team has worked on writing and developing the creative ideas for the marketing campaigns and attracting the targeted audience through promoting the website’s products. In addition, the design team worked on creative designs for social media platforms that demonstrates the offers, the products and the website’s famous brands in the sports area in a way that reflects the athletic field spirit.
Framework:
- Building a digital strategy
- Social Media Management (content development, design, publishing and replying)
- Products and websites advantages promotion through digital marketing channels
- Creative Marketing campaigns and promoting it with coupons and offer
- Seasonal sales campaigns