loading

أظهر المعلومات

© Meshbak 2023
Saudi Arabia, Riyadh

خدمات تسويقية | وزارة البيئة والمياه والزراعة

بدأت‭ ‬شراكتنا‭ ‬مع‭ ‬(برنامج التنمية الزراعية الريفية المستدامة - ريف) في مطلع  ‬العام ٢٠٢١ ‬‬يهدف لتغطية...

تفاصيل

خدمات تسويقية | وزارة البيئة والمياه والزراعة

بدأت‭ ‬شراكتنا‭ ‬مع‭ ‬(برنامج التنمية الزراعية الريفية المستدامة – ريف) في مطلع  ‬العام ٢٠٢١ ‬‬يهدف لتغطية الأسر الريفية المستفيدة من برنامج ريف في مختلف مناطق المملكة و كيف ساهم البرنامج في تحسين الحالة الاقتصادية للأسر المنتجة،  وتشجيع الفئات المستهدفة للتسجيل في البرنامج من خلال عمل مقابلات مع الأسر وتوثيق منتجاتهم.

 

التحـــدّي‭:‬

 

أحد‭ ‬أبرز‭ ‬التحديات‭ ‬التي‭ ‬واجهتنا‭ ‬خلال‭ ‬العمل‭ ‬على‭ ‬المشروع الوصول للفئات المستفيدة بحكم وجودهم في مناطق مختلفة يصعب الوصول لها بسهولة  من خلال الطرق الحديثة كاستخدام الخريطة مثلاً مما أدى للاستعانة بالسكان المحليين لتيسير الوصول للمستفيدين.

 

استراتيجية‭ ‬العمل وإطار العمل‭:‬

 

‬عملنا‭ ‬على‭ ‬تجاوز‭ ‬التحديات‭ ‬المرتبطة‭ ‬بالتواجد المكاني للمستفيدين من خلال الاستعانة بخبير رحلات ميدانية لوضع خطة سير واضحة ودقيقة كانت مقسمة كالآتي :

 

التواصل مع المستفيدين وتحديد مناطق إقامتهم ونوع منتجاتهم وتحديد الوقت واليوم المناسب لمقابلتهم

تطوير خطة سير الرحلة بما يتناسب مع أوقات المستفيدين ومواقعهم

بناء سيناريو تصوير يتناسب مع المستهدفين بجميع تخصصاتهم

المونتاج بما يحكي قصة كل منتج من المنتجات 

إخراج الفيديوهات وإضافة المؤثرات والأصوات والموسيقى 

Ministry of Environment, Water and Agriculture

Reef Program

 

Our partnership with the (Sustainable Rural Agricultural Development Program – Reef) started at the beginning of the year 2021, aiming to cover rural families benefiting from the Reef program in various regions of the Kingdom, and how the program contributed to improving the economic situation of productive families, and encouraging the target audience  to register in the program by conducting interviews with families and documenting their products.

 

Challenge:

One of the most important challenges that faced us while working on the project was to reach the beneficiary groups because of their locations in different areas which were difficult to reach easily through modern methods such as using the map, for example, which led to the use of local residents to facilitate access to beneficiaries.

 

Work strategy and framework:

We worked to overcome the challenges associated with the spatial presence of the beneficiaries through the assistance of a field trip expert to develop a clear and accurate itinerary plan that was divided as follows:

 

1- Communicate with the beneficiaries, determine their areas of residence, the type of their products, and determine the appropriate time and day to meet them

2- Develop the itinerary of the trip in proportion to the times and locations of the beneficiaries.

3- Building a filming scenario that suits the target audience in all their specialties.

4- Montage, which tells the story of each product.

5- Produce videos, add effects, sounds, and music.

وزارة البيئة والمياه والزراعة 

برنامج ريف

قم بتنزيل هذا المستند
أدخل عنوان بريدك الإلكتروني لتنزيل هذا المستند