حيث تهنأ الحياة
تصاميم أنيقة ذات طابع عصري، بمساحات واسعة وطراز معماري حديث، في موقع استراتيجي في المدينة المنورة. هكذا بدأت فكرة مشروع مساكن الروضة وهو أحد مشاريع شركة اتحاد الراجحي، ولأننا مختصين في بناء الهويات، انطلقنا مع شركة اتحاد الراجحي لتأسيس هوية بصرية متكاملة لمشروع مساكن الروضة.
التحدي:
بين الجبال والمساجد تقع المدينة المنورة والتي يرتحلون من أجلها ملايين المسلمين من مختلف العالم، مزدحمة بالمعالم التاريخية التي تتميز بقيمتها الدينية ودهشتها الفنية.
إذًا، كيف يمكن بناء هوية بصرية تتسق مع مآثر هذه المدينة العريقة وتحقق أهداف ورؤية الشركة وتعكس مفهوم المشروع الخاص ببناء وحدات سكنية بالإضافة إلى بيعها لشرائح مختلفة من العملاء المستهدفين.
استراتيجية العمل:
للوصول لنتيجة مثالية تربط بين أصالة المنطقة وعصرية المسكن، عمل الفريق الإبداعي على بحث دقيق للسوق العقاري المحلي، بعد قراءة البحث وتحليله أوجدنا الأساسات التي تم بناء الهوية عليها، بالإضافة إلى التفاصيل والنمط الفني الحديث المستوحى من تاريخ المدينة العريق، ليبرز تفاصيل معالم المنطقة ويعكس رؤية وأهداف المشروع.
إطار العمل:
- بناء الشعار والهوية البصرية بما فيها الخطوط والألوان والأنماط والاستخدامات الصحيحة للهوية.
- تصميم ملف تعريفي وبروشور للمشروع.
- دليل الهوية.
- تصميم التطبيقات الرقمية والمطبوعة والقوالب.
- تصميم لوحات المشروع.
النتائج:
إطلاق الهوية البصرية لمشروع مساكن الروضة على أرض الواقع.
Msaken Alrawdah
Living a fulfilled life
Elegant designs with large spaces and modern architectural style, located in a strategic location at Medina.
That was the initial point where the idea of Msaken Alrawdah project started, which is one of Alrajhi United’s projects. Due to our specialty and expertise in building identities, we worked with Alrajhi United to build up a whole visual identity.
Challenge:
Medina lies in the middle of mountains and mosques, crowded with historical monuments of religious value and architectural beauty, to which millions of Muslims travel every year.
So, how can a visual identity be built that is consistent with the exploits of this ancient city and achieves the goals and vision along with reflecting the concept, with reflecting the identity concept, which involves both building and selling housing units to various segments of the target market.
Work Strategy:
To achieve the ideal result of blending authenticity and modernity, our creative team started digging into the local real estate market, in order to highlight local landmarks and reflect the vision and project objectives. We created the foundations on which the visual identity was built, as well as the details and modern art patterns that were inspired by the city’s long history.
Framework:
- Building the visual identity, which includes the logo, fonts, colors, patterns, and the appropriate uses.
- Design the project profile and brochure.
- Design digital, prints, and application templates.
- Study the identity structure and the development of sub-identities.
- Design billboards.
- Developing the identity guide.