إعمار الأرض باستثماراتٍ مستدامة
من منطلق دورها في إعمار الأرض وازدهار المجتمعات بتنمية استثماراتٍ مستدامة تحقيقًا لرؤيتها في ريادة إطلاق وقيادة الفرص الاستثمارية القيّمة، انطلقت شركة عسير للتجارة والسياحة “سابقًا” منذ عام 1977م بمسيرة واثقة وسلسلة من القفزات شملت عدة مجالات من التجارة والصناعة والسياحة والعقارات وأعمال المقاولات، لتكون محركًا للنمو الاقتصادي في المملكة. من هذا النجاح نسجت الشركة خطاها نحو أفقٍ أكبر، فدَعت الحاجة لوجود شريك إبداعي يساهم بخبرته في تجسيد نجاحها عبر تطوير استراتيجية الهوية وإعادة صياغة الرؤية والرسالة بما يتسق مع أفقها الجديد، واشتمل التطوير على تغيير اسم العلامة التجارية وبناء الهوية والشعار بتفاصيل فنية إبداعية، لتتكوّن هوية شركة سناد القابضة.
التحـــدّي:
انحصار نشاط الشركة سابقًا في منطقة عسير وهو سبب تسميتها السابقة، ولتوسّع نشاط الشركة إلى كافة مناطق المملكة والخليج العربي، كان لا بد من تغيير الاسم التجاري واختيار اسم يوحّد قطاعاتها المتنوعة والمختلفة، بالإضافة إلى بناء هوية بصرية تتسق مع تنوّع القطاعات وتعكس أهداف ورؤية الشركة الجديدة.
استراتيجية العمل:
بدأ فريق مشبك بعمل ورشة استكشافية مع العميل للتعرّف على الهوية بعُمق، واستنادًا عليها تم بناء استراتيجية الهوية، حيث رافقتها جولات من العصف الذهني والبحث والتحليل الذي نتج عنه عدة مقترحات لأسماء تمثّل قطاع ونشاط الشركة، بعد الانتهاء من مرحلة الأسماء قام الفريق ببناء وتقديم مقترحات للشعار والهوية لتجسّد التوجه الجديد وتلائم تنوّع المجالات الاستثمارية، انتقلنا للمرحلة الأخيرة وهي بناء خطة الإطلاق للهوية باسمها الجديد (سناد) ورافقها تصميم شعار متحرك لاستخدامه في حفل تدشين الهوية.
إطار العمل:
- استراتيجية الهوية
- اقتراح الاسم التجاري
- تطوير الهوية البصرية ودليل الهوية
- تصميم التطبيقات التسويقية الرقمية والمطبوعة
Sinad Holding
Land constructing with Sustainable Investments
As part of its role in the land construction and the prosperity of societies by developing sustainable investments, to achieve its vision of leading the launch and leadership of worthwhile investment opportunities. Aseer Company -previously- started a confident journey in 1977, that involved several jumps in the areas of contracting, real estate, tourism, and trade, to be an engine of economic growth in the Kingdom. The company’s success paved the way for it to expand into new markets. The need for a creative partner contributing its experience to reflect its success by developing the identity strategy and reformulating the vision and message in line with its new horizon. The development included changing the brand name and building a new identity and logo which needed to reflect dynamicity that suited the new direction.
Challenge:
The company’s activity was previously confined to Aseer region, which is the reason for the former naming, The brand name needs to be modified in order for the company to grow and expand to all regions of the Kingdom and the Arabian Gulf, Choosing a name that unifies its various and different sectors, as well as developing a visual identity that is compatible with the multiplicity of sectors and symbolizes the new company’s goals and vision.
Work strategy:
Our strategy team began an exploratory workshop to fully and thoroughly comprehend the old identity. We then went through several rounds of brainstorming and proposed new names with various meanings, all of which represented the company’s industries, before we finally settled on Sinad. A visual identity that reflects the company’s objectives and vision was developed by the creative team at Meshbak, and it was revealed at the launch ceremony.
Framework:
- Developing the brand strategy through an exploratory workshop.
- Naming suggestions.
- Developing Visual Identity & Identity guide.
- Design of prints and digital applications.