جودة الحياة الصحية، بحلول مستدامة
تعد نوبكو الشركة الرائدة في مجال تقديم خدمات الشراء الطبي الموحد للجهات الصحية الحكومية بالمملكة، وتهدف إلى رفع مستوى أداء الرعاية الصحية من خلال توفير احتياجات القطاع الصحي في المكان والوقت المناسب، وبالسعر المناسب عبر عدة خدمات وحلول مستدامة تحقق مستهدفات برنامج تحول القطاع الصحي لرؤية 2030.
ومن هنا جاء دورنا في مشبك لإبراز هذه الجهود بتطوير محتوى يعزز تواجد نوبكو رقميًا ويبني صورة ذهنية إيجابية وقوية لدى الجمهور العام
التحدي:
رغم قوة أثر وجهود نوبكو على القطاع الصحي الحكومي، إلا أن هناك قلة وعي بهذه الجهود والخدمات وفعاليتها في رفع جودة الحياة الصحية، إضافةً إلى صعوبة وتعقيد المصطلحات الخاصة بمجال عمل نوبكو وخدماتها اللوجستية مما يضعف وصولها للجمهور العام.
استراتيجية العمل:
بدأ فريق مشبك ببناء خطة المشروع متضمنةً تواريخ التسليم وخطوات العمل ودراسة وتحليل الوضع الحالي لنوبكو، وتحديد الوضع المستهدف. وذلك من خلال عقد ورشة عمل استكشافية لدراسة الشركة وتوجهاتها ومقارنتها بالجهات المشابهة للنشاط، ثم بناءً على نتائج الورشة تم تطوير استراتيجية التواصل الرقمي شاملةً منصات التواصل الرقمي الأساسية والثانوية، وخطة النشر التي تحدد الأوقات المناسبة للأيام والمناسبات المحلية والعالمية، بالإضافة لاستخدام أدوات الاستماع والرصد لمتابعة وقياس أداء الحسابات الرقمية وإصدار التقارير الشهرية.
إطار العمل:
- بناء استراتيجية التواجد الرقمي.
- بناء التوجه الفني لتصاميم حسابات التواصل الاجتماعي بالمقاسات المعتمدة.
- تطوير المحتوى الشهري لمنصات التواصل الاجتماعي ليكون داعمًا لرسائل نوبكو
- تطوير تصاميم ثابتة ومتحركة لمنصات التواصل الاجتماعي على نحوٍ تفاعلي ينشر الوعي بأسلوبٍ حي.
- إدارة الحسابات الرقمية متضمنةً النشر والردود.
- تصوير وإنتاج فيديو إعلامي يعزز جهود نوبكو في موسم الحج.
أرقام وإحصائيات:
- 6,824 ظهور في منصة تويتر خلال 6 شهور
- 70K ظهور في منصة لينكد إن خلال 6 شهور
National Unified Procurement Company (NUPCO)
Quality of healthy life, with sustainable solutions
Nupco has been considered the leading company in the unified medical procurement services field for governmental hospitals in Saudi Arabia, and it achieves to improve the performance level of hospitals health care through providing the needs of hospitals at the right time, place, and cost through multiple services and sustainable solutions that verify the objectives of the health sector transformation program of the 2030 vision.
And from there, our role at Meshbak evolved into highlighting these accomplishments by creating content that complements nupko’s digital strategy while also creating a positive and strong mental image in the overall audience
Challenge:
Although Nupco does remarkable work in the governmental health sector, there’s a lack of awareness about these services, their work, and their effectiveness in improving the quality of healthy life, in addition to the difficulty and complexity of nupko’s field’s terminologies and its logistics services, which weakens nupko’s overall audience reach
Work strategy:
Meshbak’s team has begun planning the project’s plan, including deadlines, work steps, studying and analyzing Nupco’s current situation, and determining the targeted position, by holding an exploratory workshop to study the company’s direction and benchmarking. Based on the workshop’s results, we developed a digital communications strategy including primary and secondary social media platforms, and a publishing plan that has the right dates for local and international occasions. In addition, we used the listening and monitoring tools to follow up and measure the performance of the digital accounts and present monthly reports
Workframe:
- Digital strategy building
- Developing art direction of social media posts
- Developing social media content convey Nupco’ messages
- Social media fixed and GIFs designs
- Producing a documentary video to highlight Nupco’s efforts during the Hajj season
Numbers and statics:
6,824 impressions on twitter in 6 months
70K impressions on LinkedIn in 6 months